måndag 6 april 2009

OST!

Som tidigare nämnt, så är ost väldigt viktigt för mig. Jag har skrivit om en ostsås som jag skulle vilja göra, och tanken finns fortfarande kvar, även om det nu verkar som att man kommer att kunna göra det på ett mer traditionellt vis, så länge som någon i Sverige får anledning att importera fler sorters veganostar som redan finns tillgängliga utomlands.

Här är en video från Follow Your Heart, som verkar vara en livsmedelsaffär och restaurang och som har en egen leverantör som heter Earth Island.



Jag hittade även ett inlägg från Underground Cooking, där de tipsar om ett annat veganskt ostmärke som jag inte sett i någon affär: Daiya. Grejen med Daiya verkar vara att det är en veganost som beter sig mycket mer som mjölkbaserad ost än de andra veganostarna. Jag längtar!

Dessutom håller jag på och bakar ostkex, från ett recept i rutiga kokboken, fast med mjölkfritt margarin, inga ägg och redwoods cheddar-ost. Inlägg kommer.

5 kommentarer:

  1. Den där cheesecaken ser så gudomligt god ut!!

    SvaraRadera
  2. Jaa-a, hög slurpfaktor!

    Det är ju nästan så att man blir sugen på att starta en veganlivsmedelsaffär själv, för att kunna köpa in ostarna.

    SvaraRadera
  3. men hallå va! om man startat en blogg får man hålla igång! hur går det med osten?

    SvaraRadera