lördag 2 januari 2010

Resurrection

Nä, nu har den här bloggen legat död för länge.

Dags för lite (gamla?)nyheter:

I samband med Vegomässans julmässa '09 gick Kopanda Foods och Underground Cooking ihop i ett projekt som de kallade Underground Burgers. Detta projekt lever nu vidare som en blogg med smaskiga burgarrecept och... (trumvirvel) FACKING AWESOME HUR-DU-GÖR-DIN-EGEN-VEGANOSTRECEPT!!!!!!!!!!!!!!!1111111

Jag är.. mållös. Tack så sjukt mycket.

Jag testade ostreceptet och det smakade... salt. Antagligen gjorde jag lite fel, eftersom jag väntade på att agarflingorna skulle smälta ihop med resten av smeten när jag kokade upp.. men de blev mer som små agarbitar.. eller något. Fast den kanske inte skulle vara helt slät? Osten smakade kanske inte så mycket, men den gick att hyvla och smälte mycket riktigt av värme. Dock blev den inte särskilt trådig, men vafan, man kan inte få allt.

Nästa sats ska jag testa med jästflingor och kanske något annat. Sjukt spännande blir det oavsett hur resultatet blir.

/Kjell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar